ביקור בתי ספר
תכניות סיורים ופעילויות למוסדות חינוך – חוויה תנ"כית חינוכית ורב-תחומית
אז למה להישאר בכיתה אם אפשר לחווֹת את הנלמד דרך הרגליים, העיניים והידיים?
בשילֹה הקדומה קמים לתחייה סיפורי המִשכן, סִפרי יהושע שופטים ושמואל! המִשכן וכליו לובשים ממשוּת! תוכניות בר/בת מצווה מקבלות עומקים ותכנים נוספים.
פיתחנו תוכניות ייחודיות המתאימות לגילאים השונים ולחומר הנלמד בכיתה, כך שכל שכבת גיל תקבל את החוויה המתאימה עבורה.
אפשרויות לסיור תיאטרלי, סדנאות מיוחדות, פעילויות מגוונות, כתבי חידה, סיור עומק עם התנ"ך ביד ועוד.
מומלץ לקיים בעמק שילֹה יום שלם של טיול, הכולל מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, מעיינות, תצפיות מרהיבות, ביקור בבית הכנסת הייחודי "זיכרון מִשכן שילֹה", ביקור ביישובים ובחווֹת, מפגש עם דמויות מעניינות, ביקור במוקדי עניין שונים, ועוד. (הכול מאושר ע"י משרד החינוך).
התקשרו אלינו כדי לקבל הצעה שנתאים במיוחד בשבילכם!
ניפגֵש בשילֹה הקדומה!
02-5639865
תוכניות לבתי ספר
ואני תפילתי
סיור בנושא תפילה לכבוד קבלת הסידור.
בשילֹה מקוֹרה של תפילת הלחש, ומתפילתה של חנה בשילֹה נלמדים הרבה מענייני התפילה.
במהלך הסיור יוזמנו התלמידים לעולם התפילה תוך מפגש עם דמויות תנ"כיות ופעילויות מגוונות.
קהל היעד: כיתות א' –ב' | משך הסיור: כשעתיים.
מה בסיור?
- מפגש עם דמויות תנ"כיות: חקלאי המתפלל לגשם, כהן ממשפחת מכינֵי הקטורת ושומר המִשכן.
- צפייה בהולוגרמת המִשכן: המחשה של המִשכן וכליו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
- סדנת "תיכּון תפילתי קטורת": נכין בעצמנו קטורת ונלמד על מרכיביה ומשמעותה ועל חיבורה לעולם התפילה.
- הכנת כתר חושן: נלמד על משמעות החושן והתפילה. נכין כתר ובמרכזו חושן דמוי נחושת ואבנים.
- חיבור תפילה של היום לתפילתה של חנה, וקבלת תעודה מעוטרת בַּמקום שבו עמדה חנה בתפילתה.
מה עוד?
תוכלו לשדרג את החוויה ולהוסיף את הפעילויות הבאות:
- טקס הענקת הסידור או החומש – ניתן לקיימו במרחב הדשא או באולם "בֵּית קֶדֶם" שבאתר, לאחר הסיור והפעילויות.
- ביקור מונחֶה בבית הכנסת "זיכרון מִשכן שילֹה" הבנוי עם מוטיבים רבים של המִשכן וכליו.
בלבבי מִשכן אבנה
יום חווייתי בנושא המִשכן.
את המִשכן הקימו בני ישראל במדבר ונדדו איתו במשך כ-40 שנה. לאחר מעבר הירדן והכניסה לארץ קבע יהושע בן-נון את מרכזו בַּגִלגל, שם עמד המִשכן 14 שנים, וכחלק ממהלך ביסוס הממלכה העלה יהושע את המִשכן לשילֹה, ופה עמד המִשכן 369 שנים!
ביום זה נלמד בצורה חווייתית וייחודית על המִשכן וכליו, מלאכות המִשכן, התחנות השונות שעבר המִשכן עד שנגנז עם הקמת בית המקדש בירושלים.
קהל היעד: כיתות ג'-ו' | משך הסיור: 3-5 שעות.
מה בסיור?
- סיור בשילֹה הקדומה, כולל הדרכה מרתקת וכניסה להולוגרמת המִשכן – המחשה של המִשכן וכליו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. לראות את המִשכן מפורק ונבנה מחדש, דגמים תלת ממדיים של כלי המִשכן מרחפים באוויר.
- ביקור בבית הכנסת "זיכרון מִשכן שילֹה": בית הכנסת בנוי ומעוצב עם מוטיבים רבים של המִשכן וכליו. הילדים יוזמנו לגלותם.
בעקבות המִשכן האבוד
סיור משימות חווייתי בעקבות המִשכן וכליו.
במהלך הסיור התלמידים עוברים בתחנות שונות באתר, שם הם נחשפים לסיפורם המיוחד של שילֹה והמִשכן, אלקנה, חנה ושנים עשר השבטים.
קהל היעד: כיתות ג'-ו' | משך הסיור: 2-4 שעות.
מה בסיור?
- תלבושות קדומות.
- ארכאולוג צעיר – פיענוח כתב עברי קדום.
- הולוגרמת המִשכן – המחשה של המִשכן וכליו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
- מיצג "מגדל הרואֶה" – מיצג מולטימדיה חדשני ומרהיב המספר על אירועי התנ"ך בשילֹה.
- חיפוש מקום המִשכן בתֵל שילֹה.
- סיום במקום המִשכן.
מה עוד?
תוכלו לשדרג את החוויה ולהוסיף את הפעילויות הבאות:
- סדנת קטורת: כל ילד מכין קטורת בעצמו, תוך לימוד חווייתי על סממני הקטורת ומשמעותם.
- סדנת רַפָּאוּת כַּדים: נלמד אודות קנקני שׂפת הצווארון המיוחדים שנמצאו באתר ונתנסה בעבודתם המרתקת של רַפּאֵי הכדים – כל ילד יקבל כד שבור וינסה להדביקו מחדש ולהשלימו ואף לעטרו.
עם התנ"ך ביד
חווית חיבור התנ"ך אל השטח.
סיור העוסק בספרי יהושע, שופטים ושמואל ומתבונן באירועים מאז כניסת ישראל לארץ ועד להקמת בית המקדש הראשון. התנ"ך יהווה המדריך שלנו ליום זה ואנו נלך בעקבותיו.
קהל היעד: כיתות ז'-י"ב | משך הסיור: כשעתיים.
מה בסיור?
- סיור באתר עם התנ"ך ביד: התלמידים יסיירו בשבילי האתר עם התנ"ך ויחוו את החיבור המופלא והחי בין סיפורי התנ"ך לשטח ולמציאות שכאן ועכשיו.
- מיצג "מגדל הרואֶה": מיצג מולטימדיה חדשני ומרהיב המספר על ימי התנ"ך בשילֹה.
- הולוגרמת המִשכן – המחשה של המִשכן וכליו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
בואו לראות את המִשכן מפורק ונבנה מחדש, דגמים תלת ממדיים של כלי המִשכן מרחפים באוויר. - מוזיאון "דברי ימֵי שילֹה": תערוכת מִמצאים ומדיה על תולדות שילֹה. קנקני ענק, מטבעות עתיקים ומִמצאים נוספים, ושישה שחקנים במסכי מגע.
מה עוד?
תוכלו לשדרג את החוויה ולהוסיף את הפעילויות הבאות:
- תפילה ופעילות במקום המִשכן.
- ניתן לשילוב במסגרת יחידת הבגרות "קום והתהלך", מגמת א"י, מסע בארץ ולימודי בקיאות בתנ"ך.
- ניתן לשילוב במסגרת טיול בן יום או יומיים בחבל בנימין, וביקור באתרי תנ"ך והיסטוריה נוספים באזור, לחוות מורשת, התיישבות, טבע נוף ואדם.
סיורי סליחות
סיורים לעת שקיעה וערב בימי הרחמים והסליחות.
"עלץ ליבי בה', רָמה קרני בה'… כי שמחתי בישועתך." (שמואל א', ב')
תפילת חנה שנענתה בראש השנה, מהווה את ההשראה לסיורים הליליים המתקיימים באתר בחודש אלול ובעשרת ימי תשובה.
קהל היעד: כיתות ט'-י"ב וצוותי הוראה | משך הסיור: 2-3 שעות.
מה בסיור?
- סיור סליחות בעקבות עולֵי הרגל שבאו אל שילֹה כשהמִשכן עמד כאן מאות שנים (תאורה לאורך המסלול).
- מיצג "מגדל הרואֶה" – מיצג מולטימדיה חדשני ומרהיב המספר על אירועי התנ"ך בשילֹה.
- הולוגרמת המִשכן – המחשה של המִשכן וכליו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
- המִשכן מפורק ונבנה מחדש, דגמים תלת ממדיים של כלי המִשכן מרחפים באוויר.
מה עוד?
תוכלו לשדרג את החוויה ולהוסיף את הפעילויות הבאות:
1. חוויה מוזיקלית במקום המִשכן – חוויה מרגשת המחברת את התפילה מן העבר לתפילה בהווה.
2. פעילות עצמאית שתוכלו לקיים באתר – במרחב הדשא או באולם "בֵּית קֶדֶם".
- מחיר סיורי הסליחות משתנה בהתאם לשעות הפעילות.
סיורים לצוותי חינוך
סיורי חוויה ותוכן בשילֹה הקדומה.
הזדמנות לחידוש כוחות ולמילוי מצברים, חוויה מרעננת ומגבשת של טיול בנוף משכר משולב עם תכנים וערכים, מיצג ייחודי וארוחה טובה.
קהל היעד: צוותי הוראה וחינוך | משך הסיור: 2-3 שעות.
מה בסיור?
- סיור קסום בין העתיקות, התנ"ך, הנופים.
- מיצג "מגדל הרואֶה" – מיצג מולטימדיה חדשני ומרהיב המספר על אירועי התנ"ך בשילֹה.
- הולוגרמת המִשכן – המחשה של המִשכן וכליו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
מה עוד?
תוכלו לשדרג את החוויה ולהוסיף את הפעילויות הבאות:
- פינת קפה מפנקת בחורשת האורנים.
- חוויה מוזיקלית במקום המִשכן – חוויה מרגשת המחברת בין התפילה מן העבר לתפילה בהווה.
- שחקן מלווה לסיור.
- "נָרים לחיים" – ביקור טעימות יין באחד מיקבֵי הבוטיק הנמצאים ליד שילֹה הקדומה.
- הסיור והפעילויות בשילֹה הקדומה ניתנים לשילוב ביום היערכות, יום גיבוש, יום סיכום וכד'.