התקופה האסלאמית קדומה

בראשית התקופה האסלאמית הקדומה המשיכו הכנסיות לשמש, אם כי ניכר שהקהילה הנוצרית נחלשה. הכנסיות לא שוקמו לאחר רעידת האדמה שפגעה בהן בשנת 749 לספה"נ, ועל חורבותיהן נבנו בתי מגורים. סמוך להם, בשוליים הדרומיים של התל נבנו כמה בתי בד שהיוו את האזור התעשייתי של היישוב. מחוץ ליישוב, סמוך לדרך המובילה אליו, נבנה מסגד (לימים הוא כונה מסג'ד אל-סכינה, וג'אמע א-סתין). נראה כי הכפר המוסלמי המשיך להתקיים גם בתקופה הצלבנית עם אוכלוסייה מקומית, ללא נוכחות של צלבנים.

רב שיח בין מסורת לארכיאולוגיה ג'אמע א סתין וכיפת השכינה

ד"ר עמיחי שוורץ, רעות בן אריה ופרץ ראובן

2019

כנס שילה ה8

Shiloh in the Transition from the Byzantine to the Early Islamic Period

Reut Leviathan-son of Aryeh

2021

Judea and Samaria Studies 30(1)

Medieval Shiloh—Continuity and Renewal

Amichay Shcwartz and Abraham Ofir Shemesh

2020

Religions

Religion 2020, 11(10), 493

הפולחן בשילה בימי הביניים

עמיחי שוורץ, אברהם אופיר שמש

2019

במעבה ההר קובץ תשיעי

עמ' 59-82

Jamiʿ al-Sitt n—An Early Islamic Mosque near Tel Shiloh

Amichay Schwartza, Reut Livyatan-Ben-Arieb and Peretz Reuvanc

2021

TEL AVIV Vol. 48

"המזבח החרב בשילה: "לצמיחתו של אתר קדוש בתקופה הביזנטית

עמיחי שוורץ, אברהם אופיר שמש

2019

במעבה ההר קובץ שמיני

עמ' 183-204

עליה אשכנזית, ידיעת-הארץ והערצת שילה במאה הי''ד

יוסף ברסלבסקי

2016

ספר שילה

עמ' 136-139

כיפת השכינה ואבן השולחן משמים בשילה

יוסף ברסלבסקי

2016

ספר שילה

עמ' 224-231

מבט חדש על מקום המשכן בשילה

ד"ר אהרון טבגר

2022

כנס שילה ה11

לכו נא אל מקומי אשר בשילה-סיור מקיף בשילה הקדומה

דביר רביב ונתנאל אלינסון

2016

ספר שילה

עמ' 232-245

תל שילה – 1984

ישראל פינקלשטיין

תל שילה – 1984

חדשות ארכיאולוגיות, כרך פה‎

עמ' 30

הרוצה להחכים, ידרים!

רעות בן אריה

2017

כנס שילה ה6